2021: Validatie van een dissociatiemaat om behandelingsvoortgang te meten in patiënten met dissociatieve symptomen
Miriam van Lommen (Rijksuniversiteit Groningen) (2021)
2020: Een verkennend onderzoek naar een nieuwe autisme vragenlijst voor volwassenen
2019: Detectie van dysfunctionele angst bij kinderen met de Youth Anxiety Measure for DSM-5 (YAM-5)
2019: De ontwikkeling van een valide vragenlijst voor het innovatieklimaat van organisaties
2018: Verdere ontwikkeling van de BFI-2 in de Nederlandse versie
2017: Ontwikkeling van een digitale dynamische test geschikt voor hoogbegaafde kinderen
2017: Relatie Vragenlijst Leerling (RVL)
2017: ADHD Screeningsvragenlijst: Signalering van het Kernprobleem achter de gedragskenmerken (ASSK)
2016: De ontwikkeling van een valide en bruikbare creativiteitstest vereist big-data en psychometrie
2016: Ontwikkelen van een tekstanalyse-instrument dat persoonlijkheid kan meten
2015: Voorstel voor het ontwikkelen van een meetinstrument voor wantrouwen
2015: Zelfrapportage van schaamte- en schuld in kinderen met gehoorverlies (6-9 jaar oud)
2014: COTAP (COgnitieve Test voor ADHD Profilering)
2014: De validering en doorontwikkeling van instrumenten voor PTSS en complexe PTSS volgens DSM-5 en ICD-11
2013: Herziening Inquiry Skills Test (IST)
2013: De ontwikkeling van een sportpersoonlijkheidsvragenlijst