2017: Ontwikkeling van een digitale dynamische test geschikt voor hoogbegaafde kinderen +
Bart Vogelaar (Universiteit Leiden), 2017
2017: Relatie Vragenlijst Leerling (RVL) +
Helma Koomen, Marjolein Zee, Debora Roorda, & Andries van der Ark (Universiteit van Amsterdam), 2017
2017: ADHD Screeningsvragenlijst: Signalering van het Kernprobleem achter de gedragskenmerken (ASSK) +
Esther Keulers (Universiteit Maastricht), 2017
2016: De ontwikkeling van een valide en bruikbare creativiteitstest vereist big-data en psychometrie +
Claire Stevenson, Matthijs Baas, & Han van der Maas (Universiteit van Amsterdam), 2016
2016: Ontwikkelen van een tekstanalyse-instrument dat persoonlijkheid kan meten +
Djurre Holtrop (University of Western Australia), Janneke Oostrom (Vrije Universiteit), & Reinout de Vries (Universiteit Twente & Vrije Universiteit), 2016
2015: Voorstel voor het ontwikkelen van een meetinstrument voor wantrouwen +
Barbara Wisse, Katinka Bijlsma-Frankema, & Dick Barelds (Universiteit Groningen), 2015
2015: Zelfrapportage van schaamte- en schuld in kinderen met gehoorverlies (6-9 jaar oud) +
Het belang om sociale emoties in deze kwetsbare groep te monitoren,
Evelien Broekhof (Universiteit Leiden), 2015
2014: COTAP (COgnitieve Test voor ADHD Profilering) +
Cognitieve taak ter ondersteuning van de neuropsychologische diagnostiek bij ADHD,
Nanda Lambregts-Rommelse (Radboud UMC, Donders Institute for Brain, Cognition and Behavior), 2014
2014: De validering en doorontwikkeling van instrumenten voor PTSS en complexe PTSS volgens DSM-5 en ICD-11 +
P. J. J. ter Heide (Stichting Centrum ’45), 2014
2013: Herziening Inquiry Skills Test (IST) +
Herziening Inquiry Skills Test (IST) voor de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en opstellen ontwerpeisen voor het gebruik van computersimulaties als dynamisch assessment instrument voor het meten van onderzoekvaardigheid,
Pascal Wilhelm (Universiteit Twente), 2013
2013: De ontwikkeling van een sportpersoonlijkheidsvragenlijst +